مشاوران سیستم

❗️ واکنش بازار به شهادت سردار سلیمانی | وضعیت قرمز در بازارهای سهام

💠 قیمت جهانی نفت و طلا همزمان با انتشار خبر شهادت قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته افزایش یافت ولی بازارهای سهام وارد فاز قرمز شدند.

💠 به گزارش همشهری آنلاین، یورونیوز با اعلام این خبر افزود: قیمت هر بشکه نفت خام پایه برنت دریای شمال تا ظهر جمعه ۲ دلار و ۳۷ سنت افزایش یافت و به ۶۸ دلار و ۶۲ سنت رسید. بدین ترتیب قیمت جهانی نفت به بالاترین حد از ۲۳ ماه مه پیش تاکنون یعنی طی بیش از ۷ ماه گذشته جهش کرد.
البته نوسان صعودی بهای نفت از اوایل اکتبر گذشته آغاز شده بود ولی نگرانی بازار جهانی نفت از تشدید تنش میان ایران و آمریکا که می‌تواند مسیر انتقال نفت خاورمیانه و حتی تولید نفت عراق را با اخلال مواجه کند، روز جمعه شوک تازه‌ای به بازار وارد کرد.

💠 در همین حال بهای جهانی طلا نیز تا ظهر جمعه ۲۰ دلار افزایش یافت و به مرز هزار و ۵۵۰ دلار رسید. پیشتر در جریان معاملات هفته نخست سپتامبر قیمت جهانی هر اونس طلا از هزار و ۵۵۰ دلار فراتر رفته بود و پس از آن تحت تاثیر انتشار اخبار مثبت از روند مذاکرات تجاری آمریکا و چین سیر نزولی به خود گرفته بود.
بازارهای سهام آمریکا، اروپا و آسیا نیز روز جمعه شاهد نزول شاخص‌ها بودند. افت نسبی قیمت سهام طی خرید و فروش‌های روز جمعه موجب شد تا شاخص داوجونز که میانگین موزون قیمت سهام ۳۰ شرکت صنعتی برتر آمریکایی نشان می‌دهد، ۲۷۳ واحد و شاخص کل بورس آلمان(داکس) هم ۱۸۵ واحد کاهش یافت. در آسیا نیز شاخص بورس ژاپن(نیکی) ۱۸۱ واحد افت کرد.

همشهری آنلاین