مشاوران سیستم

✔️ نشریه حسابدار رسمی

🔸سه‌شنبه ششم اسفندماه اعضای شورای‌عالی و هیأت مدیره‌ی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی در نشستی با فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی دیدار و گفتگو کردند.
🔸به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران، در ابتدای نشست سید محمد علوی دبیر کل جامعه گزارشی از ظرفیت و توان تخصصی و اقدامات جاری جامعه در امور کنترل کیفیت، آموزش حرفه‌ای، سامانه‌های اطلاعاتی و تحقیقات و انتشارات صورت گرفته ارایه کرد.
🔸در ادامه، سعید جمشیدی فرد رئیس شورای‌عالی دوره‌ی هفتم مباحث جاری حرفه‌ی حسابرسی را برشمرد. وی در صحبت‌های خود به مباحث مربوط به نهاد ناظر در حرفه‌ی حسابرسی، انجام حسابرسی مالیاتی، عملکرد کارگروه انتخاب حسابرس، پایین بودن ضریب نفوذ حسابرسی در کشور، انجام حسابرسی در بازار سرمایه بدون عنوان حسابدار رسمی، استفاده از ظرفیت حسابداران رسمی در شورای‌عالی بورس، خدمات حسابداران رسمی در زمینه شفافیت و انضباط مالی و نقاط قوت حرفه‌ی حسابرسی، احکام مغفول‌مانده در آیین‌نامه‌ی راهکارهای افزایش ضمانت اجرایی و تقویت حسابرسی، انجام حسابرسی بخش عمومی و کاهش فاصله‌ی انتظاری از طریق تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری نشست‌های منظم، اشاره داشت.
🔸علی اکبر عرب مازار دیگر عضو شورای‌عالی نیز در این جلسه بر اجرای قانون استفاده از خدمات تخصصی حسابداران ذی‌صلاح به‌عنوان حسابداررسمی و استفاده از ظرفیت بی‌نظیر تخصصی حرفه در کمک به پیشبرد اهداف دولت، به‌جای بزرگ شدن دولت، تأکید کرد.
🔸در ادامه، دکتر فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، ضمن خیرمقدم به اعضای شورای‌عالی دوره‌ی هفتم جامعه و آرزوی توفیق برای ارکان جامعه، گفت در دولت نگاه اصلی بر استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی است و در حسابرسی مالی و حسابرسی مالیاتی ما باید از این توان و ظرفیت استفاده بکنیم. وی اشاره کرد همان‌طور که اگر بیمار می‌شویم به پزشک خصوصی مراجعه می‌کنیم و جان‌مان را در اختیار او قرار می دهیم پس مال‌مان را هم می‌توانیم به بخش خصوصی بسپاریم .
🔸وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد بخش خصوصی نیز باید خود را تقویت کند و به جایگاه امین بودن و حفیظ بودن برسد. وی گفت نقاط ضعف حرفه باید آسیب‌شناسی و مطالعه شود و براساس آن ریشه‌ها و منافذ آسیب را پیدا کرد تا براساس آن قادر به دست‌یابی به جایی باشید که دستگاه‌های دولتی و وزارت اقتصاد را مشتاق همکاری با شما سازد.

 

نشریه حسابدار رسمی