مشاوران سیستم

❗️ جوسازی نوسان‌گیران اثر نکرد

💠 در اولین روز هفته، دلار در ابتدای روز تحت تاثیر رفتارهای هیجانی قرار داشت، ولی به سرعت جریان بازار به سوی آرامش پیش رفت؛ روز شنبه، دلار در دقایق آغازین روز در دامنه ۱۳ هزار و ۸۰۰ تا ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومانی معامله می‌شد؛ در حالی که نوسان‌گیران افزایشی با توجه به رشد ابتدای روز حداقل انتظار شکست مقطعی مرز ۱۴ هزار تومانی را داشتند، به یکباره مسیر دلار تغییر کرد و این ارز به سوی مرز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی حرکت کرد. ساعت ۴ بعدازظهر دیروز، هر دلار آمریکا در بازار آزاد حدودا در محدوده ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد که بسیار پایین تر از قیمت‌های ابتدای روز بود.
💠 به گفته فعالان، افزایش ابتدای روز دلار در نتیجه جو افزایشی و هیجانی بود که در معاملات پشت خطی روز جمعه کلید خورده بود و نوسان‌گیران و معامله‌گران فردایی سعی داشتند با جوسازی پیرامون احتمال بالا رفتن تنش‌ها در خاورمیانه، بازار را با یک شوک مواجه کنند. حتی در کانال‌های خبری و اطلاع رسانی دلالان عنوان می‌شد که دلار با قیمت ۱۴ هزار تومانی نیز در معاملات فردایی روز جمعه معامله شده است. با این حال، این جوسازی اثر نکرد و قیمت دلار در روز شنبه نتوانست انتظارات نوسان‌گیران را محقق کند.
در واقع در حالی که بازارهای جهانی از جمله طلا و نفت به اخبار گسترده پیرامون شهادت حاج قاسم سلیمانی واکنش نشان داده بودند، در بازار داخلی ارز، دلار به سرعت به مسیر آرامش برگشت و نوسان‌گیران را غافلگیر کرد.

 

دنیای اقتصاد