مشاوران سیستم

🌀 پیش‌بینی یک کارشناس از وضعیت بازار بورس در هفته آینده

🔹 رضا تنهایی‌مقدم در خصوص نوسانات اخیر بازار بورس اظهار کرد: نوسانات بورس با روش‌های مختلفی قابل تحلیل است اما در 7، 8 ماه اخیر اتفاقی در بورس رخ داده و آن ورود عده کثیری از تازه‌ واردانی‌ است که آشنایی زیادی با بازار بورس ندارند.
🔹 وی افزود: اقتصاد ایران مانند جویبارها و سیلاب‌های کوچکی است که در جایی به یکدیگر متصل شده و سیلی را ایجاد و نیروی زیادی در خود جمع می‌کند، در حال حاضر، نقدینگی به سمت بورس آمده و طبیعی است که به تکانه‌های طبیعی بورس قدرت بخشیده و این موضوع، هم در صعود و هم در نزول بورس تاثیرگذار خواهد بود.
🔹 این کارشناس بازار بورس در خصوص موارد تاثیرگذار بر نوسانات بورس تصریح کرد: همان‌گونه که سیل قابل مدیریت بوده، نقدینگی نیز قابل مدیریت است اما دولت نیز در این زمینه مرتکب بی‌تدبیری‌هایی شد که اوج آن برای مثال اختلافات وزیر نفت و وزیر اقتصاد بود که در سطح رسانه‌ها منتشر شد، بین مردم بی‌اعتمادی به وجود آورد و فشار خروج نقدینگی از بازار بورس را ایجاد کرد.
🔹 همچنین اختلافات با آمریکا، مکانیسم ماشه و چنین مواردی نیز تاثیرات کوچکی بر این بازار گذاشت که تمامی این موارد در کنار یکدیگر، قدرتی را ایجاد کرد.
🔹 این کارشناس بازار بورس در خصوص رشد متعادل بازار بورس در هفته آینده عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که تعدادی از تازه‌واردان بورس از این بازار خارج شوند و دولت نیز به فکر تدبیری بیفتد، کمااینکه قرار است دارا دوم به این بازار عرضه شود که این موضوع جلوی ریزش بورس را گرفته و بازار روند تعادلی در پیش خواهد گرفت.
🔹 تنهایی‌مقدم بیان کرد: لازم است تا تامین مالی دولت از مالیات باشد، نه از بورس، نظام‌ بانکی و... . دولت باید خود را از دلالی در اقتصاد ایران بیرون بکشد زیرا دولت همواره متهم اول هرگونه دلالی در اقتصاد ایران است و برای مثال زمانی ‌که قیمت دلار افزایش می‌یابد، گفته می‌شود که خود دولت بزرگ‌ترین دارنده دلار در کشور است و می‌خواهد از این افزایش استفاده کند.

 

 

خبر آنلاین