مشاوران سیستم

💠 رتبه بندی جذب سپرده در بانک ها

◻️ نگاهی به‌صورت‌های مالی بانک‌ بورسی نشان می‌دهد که در سال مالی ۹۷، تقریبا بیشتر بانک‌ها در جذب سپرده موفق عمل کرده‌اند. آمارها نشان می‌دهد در میان سپرده‌های دیداری، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، رشد سپرده‌های پس‌انداز بیش از سایرین بوده است.ارقام منتشر شده در ترازنامه بانک‌های مورد بررسی نشان می‌دهد که رقم سپرده‌های پس‌انداز این بانک‌ها از ۷/ ۳۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۶ به حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ رسیده که با رشد بیش از ۱۱۴ درصدی همراه بوده است.
◻️ بررسی‌ها نشان می‌دهد که از میان ۱۷ بانک بورسی مورد بررسی، سه بانک خصوصی و دو بانک خصوصی شده بیشترین رشد سپرده‌های بانکی را به خود اختصاص داده‌اند. بانک خاورمیانه در مجموع با حدود ۶/ ۱۱ هزار میلیارد تومان سپرده بیشترین رشد مجموع سپرده‌ها را به خود اختصاص داده است. رشد سپرده‌های این بانک در یک سال مالی ۴/ ۴۸ درصد بوده است.
پس از آن بانک گردشگری با رشد کل سپرده‌ها در حدود ۹/ ۴۵ در جایگاه دوم قرار دارد. مجموع سپرده‌های این بانک از حدود ۲۴هزار میلیارد تومان به ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.
جایگاه سوم نیز به پست بانک اختصاص داشته که سپرده‌های آن از حدود ۲/ ۶ هزار میلیارد تومان به ۱/ ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده که رشد ۷/ ۴۵ درصدی را ثبت کرده است. رشد مجموع سپرده‌های بانک ملت نیز در یک سال مالی حدود ۳۹ درصد افزایش پیدا کرده است.
دراین رتبه‌بندی بانک پاسارگاد سومین بانک خصوصی است که بیشترین جذب سپرده‌ها را داشته است. این بانک در سال مالی ۹۷ حدود ۴/ ۸۷ هزار میلیارد تومان سپرده داشته که به نسبت سال ۹۶ حدود ۲/ ۳۵درصد رشد داشته است.


دنیای اقتصاد