مشاوران سیستم

حذف گواهی مالیات بر ارزش افزوده

🌐 معاون وزیر اقتصاد از حل مشکل دریافت کد اقتصادی برای فعالان کسب و کار خبر داد و گفت: اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده حذف شد.

🔸محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به دو اقدام صورت گرفته به منظور سهولت در شروع کسب و کار اظهار داشت: با تاکید وزیر اقتصاد مشکل دریافت کد اقتصادی برای فعالان کسب و کار و بازار حل شد. بر این اساس شناسه ملی ثبت شرکتها به عنوان کد اقتصادی مالیات تلقی می شود. همچنین برای اشخاص حقیقی کد ملی با اضافه کردن چند رقم توسط سازمان امور مالیاتی به عنوان کد اقتصادی قلمداد خواهد شد.

🔸معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه پیش از این ۴۵ مرحله ثبت نام مالیاتی وجود داشت، گفت: ۴۴ مرحله آن طی نیم ساعت انجام می شد و مرحله ۴۵ که مربوط به احراز و دریافت کد اقتصادی بود، زمان زیادی می گرفت و شروع کسب و کار را طولانی می کرد به همین علت این مرحله حذف شد.

🔸معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام این خبر که گواهی ثبت نام مالیات ارزش افزوده نیز حذف شد، بیان داشت: فعالان اقتصادی دیگر نیازی نیست این گواهی را اخذ کنند. هنگام ثبت نام مالیاتی تیک مشمول مالیات ارزش افزوده را خواهند زد و کار این بخش نیز تمام است.