مشاوران سیستم

💢 جزئیات جدید ثبت درخواست بیمه بیکاری ابلاغ شد

♦️ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی جزئیات جدید ثبت درخواست بیمه بیکاری در زیر سامانه بیکاری را تشریح کرد.

♦️ محمدتقی آبایی افزود: متقاضیان بیمه بیکاری باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کرده و سپس به سامانه prkar.mcls.gov.ir وارد شده و مدارک خود را بارگذاری کنند. همچنین زمان ورود به سامانه جدید برای کسانی که پیش از این در سامانه بیمه بیکاری درخواست خود را ثبت کرده اند و بیکاری آنان کماکان ادامه دارد، از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی خواهد شد و سامانه جدید بیمه بیکاری پس از آنکه مراحل آزمایشی خود را در استان های مذکور گذارند، در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

♦️ وی با بیان اینکه زیر سامانه جدید بیمه بیکاری یکی از زیرمجموعه های سامانه جامع روابط کار به شمار می رود، گفت: سامانه جامع روابط کار یک طرح ملی است که بیش از ۴۸ زیرسامانه دارد و متولی اجرای آن معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

♦️ وی شفاف سازی، دسترسی سریع و آسان به خدمات، ضرورت حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک و ثبت دادخواست بدون مراجعه حضوری افراد را از جمله مزیت های این سامانه عنوان کرد و افزود: دریافت خدمات از این سامانه نیازمند احراز هویت است و کارگران و کارفرمایان با یکبار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور احراز هویت می شوند و دیگر برای ارائه درخواست نیازی به طی بروکراسی های اداری نیست.

 

 

خبرگزاری ایسنا