مشاوران سیستم

📢 تکلیف زمان پرداخت رقم جدید حق مسکن در دستمزد کارگران مشخص شد

🔸 نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه پرداخت مابه التفاوت حق مسکن الزامی است گفت: کارگران تسویه شده درخواست خود را پیگیری کنند و کارفرمایان نیز براساس این درخواست‌ها، اقدام به پرداخت مابه التفاوت در کمترین زمان ممکن کنند.
🔸 محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: این مصوبه باید از ابتدای تیر ماه در فیش حقوقی کارگران لحاظ شود. طبق ابلاغیه دولت زمان اجرای این مصوبه از ابتدای تیر ماه است.
🔸 وی با بیان اینکه کارفرمایان بایستی ما به تفاوت از تیرماه تا کنون را به حساب کارگران واریز کنند گفت: با توجه به اینکه مصوبه شورای عالی کار در ۱۷خرداد ماه در دولت سریعاً تصویب نشد و این مصوبه به حقوق تیرماه نرسید، آن دسته از کارفرمایانی که افزایش ۲۰۰ هزارتومانی حق مسکن را اعمال نکرده‌اند، اکنون باید به عنوان معوقات یکجا به کارگران پرداخت کنند.
🔸 تاجیک درباره کارگرانی که در ماه گذشته با کارگاه خود تسویه کرده‌اند اما افزایش حق مسکن را دریافت نکرده اند گفت: بهتر است کارگران تسویه شده درخواست خود را پیگیری کنند و کارفرمایان نیز براساس این درخواست‌ها، اقدام به پرداخت مابه التفاوت در کمترین زمان ممکن کنند.
🔸 وی همچنین لزوم پرداخت مابه‌التفاوت حق مسکن را از تاریخ اجرای آن جهت کارگرانی که طی ماه‌های تیر و مرداد با محل کار خود تسویه کرده‌اند، پیگیری حق و حقوق آنها از سوی کارفرمایان قانونی است. کارفرما هم برای پرداخت مبلغ مورد نظر علاوه بر الزام قانونی به واسطه تعیین تاریخ، الزام اخلاقی نیز دارد.

 

همشهری آنلاین