مشاوران سیستم

بورس در انتظار جذب نقدینگی‌های تازه

💠 یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: برای جذب دوباره نقدینگی در بورس نیاز به محرک‌های گوناگون و تازه است. ابراهیم خلیلی گفت: بررسی رفتار بازار سرمایه نشان می‌هد در چند روز گذشته شاهد روند متعادل و گاها مثبتی در این بازار بوده‌ایم و آرامش نسبی شکل گرفته در ابعاد سیاسی خارج و داخل کشور در این زمینه به عنوان یکی از این عوامل مطرح است.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: نوسان بازار ارز و افزایش نرخ دلار در چند روز گذشته نیز که پایدار نبود و فروکش کرد هم موضوع دیگری است که موجب شد تا سرمایه‌گذاران به این موضوع توجه کنند که بازار ارز از ظرفیت لازم برای سودآوری برخوردار نیست و رکودی که در این بازار حاکم بوده، کماکان ادامه خواهد داشت.

💠 وی با اشاره به اینکه این اتفاق در بازار سکه و طلا نیز رخ داده و تب افزایش قیمت در این بازار فروکش کرده و دوباره بازار سکه و طلا وارد فاز رکودی خواهد شد، اضافه کرد: در صورتی که اتفاق خاصی در عرصه بین‌المللی و مناسبات داخلی کشور نیفتد، روند رکودی بازارهای مختلف از جمله مسکن، خودرو، ارز و طلا ادامه خواهد داشت و در این میان سرمایه‌ به دنبال بازاری برای کسب سود بیشتر می‌گردد که بر این اساس به دلیل عدم جذابیت نرخ سود بانکی تنها گزینه قابل تامل بازار سرمایه است.

اقتصاد آنلاین