مشاوران سیستم

💢 افت نوسان در بازار ارز

🔻در سومین روز کاری هفته، دلار بین دو کانال نوسان کرد و سرانجام به قیمت بسته شده روز دوشنبه نزدیک شد. روز سه‌شنبه، شاخص بازار ارز حدود ساعت ۴ بعدازظهر ۲۱ هزار و ۹۵۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز سوم هفته، ۳۵۰ تومان رشد را نشان می‌داد. با توجه به رشد دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید.

🔻با این حال از روی قیمت بسته شده بازارها نمی‌توان میزان نوسان سکه و دلار در بیست و یکمین روز مردادماه را مشاهده کرد. در ابتدای این روز دلار معاملات خود را روی عدد ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز کرد که افزایشی ۸۰۰ تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه داشت. به گفته فعالان علت این رشد افزایش سفارش‌‌های خرید پشت خطی برای دلار از ساعت ۸ شب سومین روز هفته بود. به باور آنها، همین که معامله‌گران احساس کردند گشایش اقتصادی سریعی در کار نخواهد بود، به یکباره انتظاراتشان تغییر کرد و همان‌طور که قیمت عمدتا تحت یک فضای هیجانی افت کرده بود، به یکباره در مسیر افزایشی قرار گرفت.

🔻حدود ساعت ۱۱ شب دلار در معاملات پشت خطی بالای مرز ۲۲ هزار تومان مشتری داشت و همین مساله نرخ شروع بازار در روز سه‌شنبه را تحت‌تاثیر قرار داد. البته عده‌ای نیز باور داشتند، قرار بود در هفته جاری به‌صورت رسمی عنوان شود که چه گشایشی در اقتصاد صورت خواهد گرفت، ولی از آنجا که عنوان شد، هنوز در جزئیات اختلافاتی وجود دارد، بازارها به این مساله واکنش نشان دادند. در واقع نوع وعده سیاست‌گذار و انتظاری که از او ایجاد شده بود، برای معامله‌گران، با خبری که اعلام شد، هماهنگی نداشت.

 

 

دنیای اقتتصاد