مشاوران سیستم

🌐 افت ارز و طلا در موعد «ماشه»

 

🔹 اولین روز هفته، برخلاف انتظار شماری از معامله‌گران ارزی، صحنه افت قیمت دلار بود. این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری انتظار داشتند با بالا رفتن احتمال چکانده شدن مکانیزم ماشه توسط ایالات متحده، بازارهای دارایی داخلی بیش از پیش آشفته شوند و قیمت‌ها در سربالایی صعود قرار بگیرند. این اتفاق حداقل در روز شنبه رخ نداد. در بیست و نهمین روز شهریورماه، اسکناس آمریکایی از همان ابتدای روز تمایلات کاهشی از خود نشان می‌داد، چرا که با قیمت ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان معاملات  خود را  آغاز کرد که ۲۰۰ تومان کمتر از روز پنج‌شنبه بود.
🔹 در ادامه روز، رفتار کاهشی دلار ادامه یافت تا اینکه به محدوده ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان برخورد کرد. پس از آن قیمت کمی مورد حمایت قرار گرفت و اسکناس آمریکایی حوالی ساعت ۴ بعدازظهر روی عدد ۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان به کار خود پایان داد که ۱۱۰ تومان بیشتر از کف روزانه، ولی ۳۵۰ تومان کمتر از قیمت بسته شده روز پنج‌شنبه بود.
🔹 برای اینکه این افت ادامه پیدا کند، نیاز به شکسته شدن سطح حمایتی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در بازار سکه و ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار دلار است. در غیر این صورت احتمال چرخش رفتاری معامله‌گران وجود دارد.

 

 

دنیای اقتصاد