مشاوران سیستم

❌ ارزش طلا پس از ۱۰ هفته نزولی شد

🔰 ایستگاه بعدی نوسان بازارها

🔽 طلا در معاملات روز جمعه با کاهش نسبتا خفیف مواجه و پایین‌تر از مرز ۱۹۵۰ دلاری معامله شد. با توجه به روند قیمت اونس در روز جمعه، طلا پس از ۹ هفته متوالی صعودی، هفته‌ گذشته را با افت قیمت پشت‌سر گذاشت. اونس جهانی که ۹ هفته متوالی صعودی را پشت سر گذاشته بود و در این مدت توانسته بود رکورد سقف تاریخی ۱۹۲۱ دلاری خود را بشکند و با قدرت زیادی وارد هزاره سوم قیمتی خود شود، هفته گذشته با تصحیح قیمتی منفی ۲۹/ ۴ درصدی مواجه شد.

🔽 افزایش نرخ اوراق خزانه‌داری آمریکا در روز جمعه و اصلاح قیمتی فلز زرد از جمله دلایل مهمی بودند که تحلیلگران از آن به‌عنوان محرکان اصلی افت ارزش طلا نام برده‌اند. این بالاترین افت قیمتی طلا از ماه مارس سال جاری میلادی است. با اینکه تحلیلگران همچنان بر این باورند که روند صعودی طلا در بلندمدت ادامه خواهد داشت، اما احتمال زیادی وجود دارد که در بازه زمانی کوتاه‌مدت طلا همچنان به اصلاح قیمتی ادامه دهد. در صورت وقوع این سناریو برخی تحلیلگران مرزهای قیمتی ۱۸۷۵ دلاری را به‌عنوان خط حمایتی طلا عنوان کرده‌اند. انتشار آمارهای اقتصادی ماه جولای چین نیز نشان می‌دهد با اینکه اقتصاد این کشور در مسیر ریکاوری قرار دارد، اما سرعت احیای اقتصاد این کشور در برخی شاخص‌ها مطابق انتظار اقتصاددانان نیست.

🔽 از سوی دیگر کارشناسان عنوان کرده‌اند که با نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، بازارها وارد دوره‌ای پرنوسان خواهند شد.

 

 

دنیای اقتصاد