مشاوران سیستم

۳۰ بانک فعال‌سازی رمز پویا را آغاز کردند

⭕️ در کشور ما نیز حملات فیشینگی یا همان دریافت اطلاعات بانکی یک فرد در سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته است. درمجموع سارقان از طریق دستکاری لینک‌های اینترنتی، ارسال پیامک و حتی تماس تلفنی اطلاعات بانکی افراد شامل شماره کارت، کد سی وی وی تو و رمز کارت را به دست می‌آورند.
درهمین راستا با توجه به رشد نگران‌کننده تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای کلاهبرداری‌های بانکی از طریق اینترنت، یکی از مؤثرترین راه‌ها رمز پویا یا یکبار مصرف است که بانک‌ها ملزم به ارائه آن شده‌اند. با این رمز در هر تراکنش بانکی رمز یکبار مصرف به‌عنوان رمز دوم به‌کار گرفته می‌شود که تنها یکبار قابل استفاده است. بدین ترتیب امکان سرقت از حساب‌های بانکی به حداقل می‌رسد. 


⭕️ درهمین زمینه رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بیش از ۳۰ بانک، فعال‌سازی رمز پویا را شروع کرده‌اند، اما به‌دلیل هوشمند نبودن خیلی از موبایل‌ها، اجباری کردن استفاده از رمز پویا در حال حاضر مقدور نیست. رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: بانک‌ها اطلاع‌رسانی در خصوص مزایای استفاده از رمز پویا را آغاز کرده‌اند. در حال حاضر رمز ایستا و رمز پویا توأمان فعال هستند و به همین دلیل مشتریان به‌دلیل راحتی، ترجیح می‌دهند از رمز ایستا استفاده کنند. وی تأکید کرد: رمز ایستا بایستی به گونه‌ای غیرفعال شود که موجب نگرانی مشتریان، در دریافت روزانه بیش از ۱۰ میلیون خدمت نشود و نیز تعدادی از بانک‌ها هنوز به سرویس شاهکار برای انطباق شماره ملی و موبایل مشتریان خود متصل نیستند. 

اقتصاد آنلاین