مشاوران سیستم

❗️ ابلاغ رسته های جدید شغلی آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا

♦️ بانک مرکزی در بخشنامه‌ای رسته‌های جدید شغلی آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا را به منظور بهره‌مندی از تمهیدات مرتبط در این زمینه را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
♦️ «مهدکودک‌های غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور به عنوان کسب وکارهای واجد شرایط بهره‌مندی از امتیاز تنفس سه ماهه پرداخت اقساط بانکی، تحت شمول رسته «مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی» تشخیص داده شد».
♦️ «با تسری تمامی حمایت‌ها و تسهیلات مصوب رسته‌های شدیداً آسیب‌دیده در کشور به بنگاه‌های فعال در همین رسته‌ها در مناطق آزاد تجاری‏‏‏ ـ صنعتی و ویژه اقتصادی موافقت شد».
♦️ «شرکت‌های مرتبط با خدمات نمایشگاهی در کشور مشتمل بر دارندگان سایت‌های نمایشگاهی و مجریان برگزاری نمایشگاه‌ها (دستگاه مرجع تشخیص بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد) به فهرست فعالیت‌ها و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از بیماری کرونا صرفاً برای امکان بهره‌مندی از تسهیلات مربوط به «دستورالعمل پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا موضوع ابلاغیه شماره 2758م‏‏‏.99 مورخ 3‏‏‏.2‏‏‏.1399 و اصلاحات بعدی» اضافه شد. ذکر این نکته ضروری است که تسهیلات اعطایی صرفاً شامل بخش‌های غیردولتی است».

 

 

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران