مشاوران سیستم

💠 چگونه شرکت‌ها در بورس افزایش سرمایه می‌دهند؟

🔹 علی عباس کریمی در گفت‌وگویی در خصوص افزایش سرمایه شرکت ها گفت: مهم ترین مزیتی که می توان برای شرکت های حاضر در بورس در نظر گرفت تامین سرمایه از طریق انتشار اوراق مختلف اعم از اوراق صکوک، اوراق مشارکت و غیره است که در اصل شرکت ها از طریق آن می توانند مطابق قوانین از چهارچوب های آن استفاده کنند و از مجموع سرمایه های در نظر گرفته شده در جهت تولید استفاده کنند.
🔹 او افزود: افزایش سرمایه یکی از روش های تامین مالی شرکت هاست. شرکت ها برای اینکه بتوانند فعالیت های خود را توسعه دهند و قدرت رقابت خود را حفظ و یا افزایش دهند اقدام به افزایش سرمایه می کنند. در برخی از مواقع نیز این کار به منظور اصلاح و بهبود ساختار مالی شرکت صورت می گیرد.
🔹 معاون توسعه و تحقیق بورس تصریح کرد: وقتی شرکت ها افزایش سرمایه می دهند ما هم در این امر به آن ها از طریق اعطای مجوز کمک می کنیم و بابت این مجوز از آن ها گزارش توجیهی دریافت می کنیم که مجموع این گزارش دریافتی نشان می دهد که این شرکت به طور مثال برای خط تولیدش از چه شرایطی استفاده کرده اند.
🔹 کریمی بیان کرد: به علت آنکه بدون دلیل غیر منطقی ما نمی توانیم مجوز افزایش سرمایه دهیم در ادامه باید به این مسئله اشاره کرد که به طور صدرصد نمی توان گفت که اگر شرکتی افزایش سرمایه داده به معنای آن است که تولیداتش هم زیاد شده است. او گفت: باید توجه داشت ساختار شرکت‌ها با یکدیگر تفاوت داشته و از آنجایی که هر یک پیچیدگی‌های خاص خود را دارند، نمی‌توان نسخه‌ای کلی برای همه شرکت‌ها در نظر گرفت. اما افزایش سرمایه‌ای که سبب ورود منابع جدید مالی به شرکت شود، شرایط مناسب‌تری را برای توسعه فعالیت‌ها رقم می‌زند. بنابراین افزایش میزان سرمایه از طریق آورده نقدی و همچنین صرف سهام به صورت کلی بهتر قلمداد می‌شوند.

 

 

خبر فوری