مشاوران سیستم

📢📢 نوزدهمین جلسه شورای عالی هفتم جامعه برگزار شد

▪️ سه‌شنبه 21 مردادماه جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران میزبان برگزاری نوزدهمین جلسه‌ی شورای‌عالی هفتم جامعه‌ی حسابداران رسمی ايران بود.
▪️ در پی اعلام رسمیت جلسه توسط دکتر سعید جمشیدی‌فرد، رئیس شورای عالی، ایشان ضمن شادباش اعیاد سعید قربان و غدیر خم، انتخاب آقای رحمت‌اله صادقیان به سمت عضو شورای عالی بورس و همچنين نماینده‌ی سازمان بورس و اوراق بهادار در شورای عالی جامعه را تبریک و به ایشان خیر مقدم گفتند.سایر اعضای شورای عالی نیز ضمن تبریک حضور آقای صادقیان در شورای بورس و نیز شورای عالی جامعه این حضور را پراهمیت دانستند. همچنین دکتر اکرمی نماینده وزیرامور اقتصادی و دارایی در شورا نیز اقدام شورای عالی جامعه در معرفی آقای صادقیان جهت عضویت در شورای عالی بورس را بسیار ارزشمند عنوان و از آن به‌عنوان ایجاد پل ارتباطی مستحکمی بین حرفه حسابرسی با بازار سرمایه یاد کردند.
▪️ در این جلسه شورای عالی، ابتدا پیش‌نویس گزارش سالانه شورای عالی برای سال 1398 شامل فصول مختلف و رئوس کلی طرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورای عالی، کلیات گزارش تصویب و مقرر شد پس از اعمال موارد مطروحه گزارش به هیأت عالی نظارت تقدیم شود.
▪️ دیگر موضوع مورد بررسی در این جلسه، طرح پیش‌نویس اساسنامه مرکز آموزش و تحقیقات حسابداران رسمی بود. در این زمینه، در پی طرح گزارش کمیته‌ی منتخب شورای عالی، اعضای شورا نظرات خود را عنوان کردند.در ادامه، پس از تبادل نظر و اعمال موارد اصلاحي، اساسنامه‌ی مركز مورد تصویب قرار گرفت.
▪️ در ادامه، پیش‌نویس ضوابط نحوه‌ی حضور و اعمال حق رأی به صورت الکترونیکی که الحاقی به دستورالعمل مربوط به نحوه‌ی برگزاری مجمع عمومی و انتخابات اعضای شورای عالی است توسط کمیته منتخب شورا در این زمینه مطرح و به تصویب شورا رسيد. همچنین در این جلسه‌ی شورای عالی، هیأت مدیره‌ی شرکت تعاونی اعضای جامعه حسابداران رسمی ایران با حضور در شورا گزارشی از ضرورت، پیشینه ، روند و مراحل تشکیل شرکت تعاونی ارایه نمودند. اعضای شورا نیز ضمن تشکر از هیأت مدیره‌ی تعاونی نکاتی را در خصوص خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به اعضای جامعه بیان کردند.
▪️ براین اساس، مقرر شد فعالیت های تعاونی با نهایت مراقبت حرفه‌ای و حفظ استقلال کافی و به‌دور از هرگونه شبهه و شائبه با رعایت کامل اصول و موازین حرفه‌ای با هدف تحکیم استقلال مؤسسات حسابرسی و حفظ سرمایه‌ی انسانی آن‌ها صورت گیرد.

 

 

جامعه حسابداران رسمی ایران