مشاوران سیستم

📢 بیستمین جلسه‌ی شورای عالی هفتم جامعه برگزار شد

🔻 سه‌شنبه چهارم شهریورماه جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران میزبان برگزاری بیستمین جلسه‌ی شورای‌عالی هفتم جامعه‌ بود. ابتدا دکتر سعید جمشیدی فرد رئیس شورای عالی ضمن اعلام رسمیت جلسه و تبریک دوم شهریورماه سالروز تأسیس جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران، آغاز ماه محرم و ایام سوگواری را تسلیت گفتند.
🔻 همچنین، ایشان با توجه به دعوت بعمل آمده از دکتر موسی بزرگ اصل، مدیر عامل سازمان حسابرسی در بیستمین جلسه‌ی شورای عالی، حضور ایشان را خیر مقدم گفتند.
🔻 رئیس شورای عالی تأکید کردند یکی از رویکردهای شورای هفتم تعامل سازنده با ذی‌نفعان و شرکای کلیدی حرفه است و در این زمینه جامعه و سازمان حسابرسی نقاط اشتراک فراوانی دارند که از جمله می‌توان به کارگروه انتخاب حسابرس، آیین‌نامه‌ی پیشگیری از انباشت مطالبات غیرجاری بانکی، تأسیس نهاد ناظر، گزارشگری حسابرسی در نظام بانکداری، حق‌الزحمه‌ی حسابرسی، آموزش حرفه‌ای، سامانه‌های اطلاعاتی و کمیته‌های فنی و تخصصی اشاره داشت.
🔻 در ادامه، دکتر بزرگ اصل ضمن تشکر از دعوت به حضور در جلسه‌ی شورای عالی جامعه عنوان نمودند که بنده ابتدا حسابدار رسمی هستم و سپس مدیر عامل سازمان و اعتقاد دارم در جایی که بخش خصوصی می‌تواند حضور داشته باشد ورود بخش دولتی و تصدی‌گری ضرورتی ندارد. ایشان نیز ضمن تایید نقاط مشترک و پیشنهاد عضویت نمایندگانی از جامعه در کمیته‌ های تدوین استانداردهای حرفه‌ای، بر اولویت در حوزه ها‌ی فناوری اطلاعات، کیفیت حسابرسی و دستورالعمل‌های حسابرسی تاکید و بر همکاری جامعه و سازمان جهت نیل به نتایج مثبت ابراز امیدواری کردند. سپس اعضای شورای عالی نیز نظرات خود را در این زمینه بیان کردند و مقرر شد طرح رئوس همکاری‌های مشترک جامعه و سازمان حسابرسی تهیه و کمیته ای برای همکاری های مشترک تشکیل گردد.
🔻 دستورجلسه‌ی بعدی طرح و بررسی دستورالعمل پیشنهادی تعیین شرایط احراز و شرح وظایف و مسئولیت های مدیر دوم حسابرسی بود. در این خصوص، هریک از اعضای شورای عالی در خصوص ضوابط پیشنهادی مواردی را مطرح نمودند و مقرر شد آقایان گرشاسبی، حسنی و بخشی نسبت به جمع‌بندی و اعمال نظرات مطروحه اعضای شورای عالی اقدام و نتیجه را درجلسات آتی ارایه نمایند. دیگر دستورجلسه‌ی شورای عالی، طرح آیین‌نامه‌ی اجرایی شورای حقوقی جامعه بود که در پی مصوبه‌ی شورای عالی جامعه برای تشکیل کمیته حقوقی مطرح شد که پس از اعمال نظرات اصلاحی اعضای شورای عالی، به تصویب رسید.

 

جامعه حسابداران رسمی ایران