مشاوران سیستم

💢 آینده دلا‌ر از دوربین سهام

🌐 بررسی روند بازار ارز را در ۴ سناریو
🔻 «بورس نشست و سکه و دلار به آرامی برخاستند.» این کوتاه‌ترین توصیفی بود که می‌توان از وضعیت بازارها در دومین روز شهریورماه داشت. روز یکشنبه، سکه با ۲۵۰ هزار تومان افزایش به بهای ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید و دلار با ۱۸۰ تومان رشد به کانال ۲۳ هزار تومانی بازگشت و روی عدد ۲۳ هزار و ۳۰ تومان قرار گرفت. بازگشت دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی در شرایطی صورت گرفت که شاخص کل بورس، در پایان معاملات دیروز با افت ۶۵ هزار واحدی (معادل ۸/ ۳ درصد) به سطح یک میلیون و ۶۶۲ هزارتایی رسیده بود.
🔻 ریزش حدودا ۲۰ درصدی بازار سهام نسبت به قله تاریخی، موجب شده است که دیدگاه‌های متفاوتی در مورد تبعات این سقوط، در بازار ارز مطرح شود. از مجموع صحبت‌های فعالان، می‌توان چهار دیدگاه مشخص را شناسایی کرد؛
🔻 دسته‌ای که اعتقاد دارند با افت شاخص کل بورس اتفاق خاصی در بازار ارز رخ نمی‌دهد؛ گروهی که انتظار افت قیمت دلار دارند و دو دسته از معامله‌گران که اعتقاد دارند ریزش بورس به رشد دلار منجر خواهد شد، هر چند که هر کدام دلایل متفاوتی را برای وقوع چنین اتفاقی بیان می‌کنند. گروهی رشد بازار ارز در نتیجه خروج نقدینگی از بورس را قابل‌توجه می‌دانند و عده‌ای هم باور دارند، رشد کنترل شده در زمان محدودی برای دلار انجام خواهد شد. روند بازار ارز در روز یکشنبه بیشتر با تحلیل گروه اول و چهارم همخوانی داشت، با این حال نیاز است که زمان بیشتری سپری شود تا اثر افت بورس بر دلار مشخص شود.

 

 

 

دنیای اقتصاد